Cuma, Şubat 01, 2008

Asef #2 : Mandalinalı Zencefilli Tart

Katılan : ILKAY ULBEGI

URL : Pastacipapatyalar.blogspot.com

İlkine katılamadım ve çok üzüldüm ama ikincisini kaçırmak istemedim. Katılan tüm arkadaşlara başarılar dilerim.

Malzemeler:

KEK:

  • 3 yumurta
  • 160 gram beyaz küvertür çikolata(benmari usül eritilmiş)
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı + 2 kaşık elenmiş un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı mandarin(aslında adı Mandarinmiş Ziraat Müh.ablam ve eniştemden öğrenmiştim) kabuğu rendesi
  • 1 kahve fincanı mandarin suyu
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 kahve fincanı dövülmüş antep fıstığı
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 paket vanilya

KREMA:

  • 1 paker Dr.Ötker dolgu kreması
  • 2,5 çay bardağı süt
  • 2 kaşık kakao(bana rengi açık gelince kakao ekledim)

Hepsi mikserle çırpılarak hazırlanır.

MANDARİN SOSU:

  • 2 mandarinin suyu
  • 2 kaşık nişasta
  • 2 kaşık şeker

Hepsini karıştırıp, ocakta kıvam alıncaya dek pişiriyoruz.Kıvamı yoğun olursa su ekleyebiliriz.Ben öyle yaptım.


SÜSLEME
İÇİN:

  • Dövülmüş antep fıstığı
  • Dilimlenmiş mandarin

Yapılışı:

Kek malzemelerini kek sırasında(önce yumurta-şeker-çikolata-mandarin suyu-sıvıyağ ve sonra katı olan mazlemeler) karıştırıp, yağlanmış ve kağıt serilmiş 20-22 cm.lik kalıpta 20-25 dakika pişiriyoruz. Soğuduktan sonra keki ters çevirip, kağıdı çıkarıyoruz.

Üzerine dolgu kremasını ekliyoruz. En üstüne de mandarin sosunu döküp süslüyoruz.Sosu biraz fazla pişirip servis tabağının yanına da 1 kaşık ekleyebilirsiniz.

Hepinize afiyet olsun!

ALEV'ciğim sana da kolaylıklar diliyorum. Bu güzel etkinlik için de çok teşekkür ederim.

0 Comments: