Cuma, Şubat 01, 2008

Asef #2 : Fıstıklı Zencefilli Kurabiye

Katılan: Zerrin

URL : Missgibi

Sevgili Zerrin'in maili sistemdeki bir sorundan sanirim bana gec ulaştıgı için şimdi yayınlayabiliyorum .

Malzemeler:

100 gr. tereyağ (oda sıcaklığında yumşak)
1 su bardağı şeker
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
3-4 mandalinanın kabuğu
1 çay bardağı şam fıstığı
baş parmağın eklem yerinden büküldüğündeki kadar büyüklükte taze zencefil. ( bu nasıl bir ölçü birimidir yahu ) :)
Yeteri kadar un

Hazırlanışı:

1- Mandalina kabuklarını rendenin ince tarafıyla rendeliyoruz. şekeri ekleyip elimizle mandalina kabuklarıyla şekeri ovuyoruz. Ovalama işlemiyle şeker turuncu bir renk olacak. (bu yöntemi Cenk’in kurabiyelerinden birinde gördüm o günden beri böyle yapıyorum)
2- Bu karışıma küp küp parçalara bölünmüş yumşak tereyağını ekliyoruz. iyice karıştırıyoruz.Yumurtayı, zencefili (zencefilin kabuğunu soyup ince tarafıyla rendeliyoruz), kabartma tozunu ekliyoruz.
3- Yavaş yavaş un ekleyerek yoğuruyoruz. Kulak memesi yumşaklığında oluncaya kadar un ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. En son şam fıstıklarını kabuklarını soyup bütün halde katıyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yağlı kağıt serilmiş tepsiyi önceden ısınmış 180 derecede fırınlıyoruz. Üstleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. ben birazcık fazla pişirmişim :))
Afiyet olsun.

1 Comment:

Yaren said...

Harika olmus ,cok güzel bir kurabiye ,ellerine saglik canm.