Cuma, Şubat 01, 2008

Asef #2 : Antep fistikli, Mandalinali, Zencefilli Kucuk Tartlar

Katılan : Fulya

Yer : Florida, USA

URL : http://yunkabu.blogspot.com


Sevgili Alev’in duzenledigi Ayin Sefi ekinliginin ilk ayindaki malzemeler gozumu korkutmustu, ozellikle lavanta. Sadece yapilan tarifleri takip etmek ve oylamaya katilmakla uzaktan izlemistim. Bu etkinlik yaraticiliga cok uygun bir zemin hazirladigi icin hosuma gidiyor, neler cikacak diye merakla bekliyorum ve kesinlikle bekledigime degiyor. Yeni malzemeleri gorur gormez , aa ben bunlarin hepsini katistirir bir kek yaparim dedim. Ama sonra azcik daha yaratici olmalisin Fulya dedim ve uzun zamandir denemek istedigim kucuk tartlari, bu malzemelerle hazirlayabilecegimi dusundum. Boylelikle asla bir araya getirip kullanmayi dusunmeyecegim malzemelerden kesinlikle yenilebilir bir tarif cikardim. Yenilebilir olmasi kilolarima darbe vurdu ama olsun iste ben de kucuk tartlarimla sizlerleyim .

Malzemeler :

Tart Hamuru icin:

  • 1 su bardagi tuzsuz tereyag (oda sicakliginda)
  • yarim su bardagi pudra sekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 cay kasigi zencefil
  • 1 cay kasigi tarcin
  • rendelenmis mandalina kabugu
  • 1,5 su bardagi un
  • 2 yemek kasigi misir nisastasi

Kremasi icin:

  • Yarim paket (100 gr) labne
  • 1 bardak sut
  • 1 cay bardagi toz seker
  • 1,5 yemek kasigi un
  • Vanilya

Uzeri icin: mandalina ve dovulmus antep fistigi

Hazirlanisi:

Tereyag ve pudra sekerini iyice cirptim. Vanilya, zencefil, tarcin ve mandalina kabugu rendesini ilave ettim, ardindan da un ve misir nisastasini ekleyip karistirdim. Karisim, ele yapisan bir kivamda oluyor, buzdolabinda 10-15 dk kadar dinlendirdim, boylece sekil vermesi kolaylasti.

Kremasi icin malzemeyi labne haric karistirip orta ateste pisirdim. Ilininca labneyi ilave edip mikserle cirptim. Biraz katilasmasi icin onu da buzdolabinda beklettim. Bu arada hamurumdan muffin kalibimdaki buyukluge uygun toplar olusturdum, toplari, yaglanmis muffin kaliplarinin tabanina ve kenarlarina bastirarak yerlestirdim. Kalibi firina vermeden once buzdolabinda 15 dk beklettim. Sonra 170 C ( 325 F) derecede onceden isittigim firinin orta rafinda 20-25 dk acik kahverengiye donusene kadar pisirdim. Ilk 10 dakika pistikten sonra catalla tabanina delik actim, sonra her bes dakika ile ayni islemi devam ettirdim, cok fazla kabarmasini onlemek icin.

Pistikten sonra firindan cikarip sogumaya biraktim. Soguyunca muffinler kolaylikla kaliptan ayrildi. Uzerlerine siringa ile (ya da sikma torbasi kullanilabilir) kremayi sıktım. Uzerlerine birer mandalina dilimi yerlestirip, dovulmus antep fistigi serperek susledim.

0 Comments: