Pazartesi, Ocak 07, 2008

Asef #1: LAVANTA AROMALI PİRİNÇLİ İNCİR TATLISI

Katılan : Gülden Kanburoğlu


Sehir : İstanbul


URL : guldenelkan.blogcu.com



Malzemeler

  • 3 adet kuru incir
  • 1/4 çay bardağı pirinç
  • 2 çay kaşığı lavanta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 ym. Kaşığı + 3 çay kaşığı tozşeker
  • 3 adet hazır kare milföy hamuru
  • 1 ym. kaşığı kuş üzümü
  • Yumurta sarısı

Hazırlanışı


1 su bardağı sütü ısıttım. Ateşten alıp içine lavantayı ilave edip 1 saat beklettim. Tel süzgeçten süzdüm.

İncirleri yıkayıp, bir taşım kaynattım ve pirinçler pişene kadar ılık suda beklettim.

Lavanta kokulu süte pirinçleri ekleyip, pirinçler uzayana kadar pişirdim.

(Dikkat etmek lazım, zira süt taşıyor. ) Süzdüm.

Pirince, kuş üzümlerini ilave edip karıştırdım. İncirleri sudan aldım. İncirlerin sap kısımlarında kestim. İçini çay kaşığıyla yanlara doğru ittim ve 1 çay kaşığı toz şeker koydum. İncirlerin içlerini pirinçle doldurdum.

İncirleri tekrar dar ve derin bir kaba (süt kabı, cezve ) dizdim. İncirlerin üzerine 1 ym. kaşığı toz şeker serptim. Pirinçleri süzdüğüm sütü ekledim. Üzerini de 1 çay bardağı sütle, (incirlerin hizasına kadar ) tamamlayıp kısık ateşte, şekerler eriyene kadar bir iki taşım kaynattım.

Milföy hamurunu su bardağı ile kestim. Yuvarlağın etrafını 1 er cm. arayla çıtlattım. Ortasına inciri yerleştirdim. Hamurun boş kalan kısmına yumurta sarısı sürüp 200 derecede pişirdim.

İncir tatlım çok güzel oldu. Biz beğendik.

0 Comments: