Cuma, Şubat 01, 2008

Asef #2 : Manil

Katılan : Sibel Erzincan


Ayın şefi etkinliğini gördüğümde tamam dedim, işte fırsat. Ne zamandır zencefilli kurabiye denemek istiyordum; zencefil tamam, antep fıstığı asla hayır diyemeyeceğim lezzetlerden birisi, öyle ki çocukluğumda bir oturuşta 1 kg. taze antep fıstığını mideye indirip sonrasında hastalanmak gibi bir anım bile var. Annem ne zaman antep fıstığı konusu olsa anlatırdı. Eh, mandalina da her şekilde kullanılabilecek bir malzeme, ne duruyosuuun kurabiye yapsana diyen iç sesime kulak verip giriştim;

250 gr. margarin (oda sıcaklığında)

340 gr. un (üşenmedim ölçtüm)

80 gr. pudra şekeri

1 yumurta

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 adet mandalina

1 çay kaşığı zencefil

İçi için;

100 gr. iç antep fıstığı

60 gr. beyaz çikolata

2 yemek kaşığı şeker

2 yemek kaşığı bal

2 yemek kaşığı mandalina suyu

Margarini yumurta ile iyice karıştırdım, pudra şekerini, 1 kaşık mandalina suyunu, 1 mandalinanın kabuğunu incecik rendeleyip ilave ettim. Kabartma tozu, vanilya ve zencefili de ilave edip iyice karıştırdım. Son olarak unu eleyerek içine kattım ve özlü bir hamur elde edene kadar yoğurdum. Hamuru bir süre buzdolabında beklettim.

Bu arada içini hazırlamak için bal, şeker ve mandalina suyunu şeker eriyene kadar ocakta kısık ateşte karıştırdım. Şeker eridikten sonra ocağı kapatıp beyaz çikolatayı içine ufaladım ve çikolata eriyene kadar karıştırdım ve ılınmaya bıraktım.

Dolaptaki hamuru alıp kurabiye kalıplarıyla şekillendirdim, bazılarının ortasını içi koymak için resimdeki gibi çıkardım, bazılarını ise poğaça yapar gibi içine harçtan koyarak yuvarladım, küçük bohçalar hazırladım. Tam fırınlama aşamasına gelmiştim ki, elektrikler kesildi. Manillerim (mandalina, antep fıstığı, zencefil:-))) yarım saat kadar daha buzdolabında beklemek zorunda kaldı, artık ümidimi kesmeye başlamıştım ki nihayet elektrikler geldi ve manil pişti. Üzerini süslemek için farklı fikirlerim vardı ama elektriğin gelmesini beklerken hazırladığım iç harcı katılaşmaya başladı ve benim de hevesim iyice kaçtı.

Sonuçta güzel oldu ama ben akıl edip yenmeden önce bohça şeklinde olanları resimlemediğim için tek bir fotoğrafa kaldım. Neyse bunca aksilikte buna da şükür. Siz istediğiniz gibi şekillendirip yiyebilirsiniz. Hoş kokulu, lezzetli, tadı gerçekten güzel oldu. Afiyet olsuuuuun.

2 Comments:

Yaren said...

Cok güzel görünüyor,sunumda cok güzel ,ellerine saglik canim benim,cok hos.

karamelam said...

çok şık olmuş sunum başarılı tadı da öyledir eminim. oy vermek için geç kaldım. inşallah bir daha ki sefere:))